DBHKO 1. ETA 2. MAILETAN DIZIPLINARTEKO PROIEKTUEKIN AMAITZEN DUGU IKASTURTEA

DBH 1. eta 2. mailako ikasleek plastika, balio etikoak eta informatika arloetan proiektu bidez lan egin dute.

 

Diziplina arteko proiektuak eta IK/KI programa gure ikastetxearen ezaugarririk bereizgarrienetako batzuk dira, eta ikasgelan duten erabileraren beste adibide bat erakutsi nahi dizuegu. Ikasturte amaiera honetan, DBHko 1. eta 2. mailako ikasleek lankidetzan eta diziplinartean lan egin dute mezu etiko argia bidaltzen duten bideoak egiten, beren dote artistikoak eta ezagutza informatikoak erabiliz.

Horretarako, jakina, Plastika eta Balio Etikoak irakasgaiak baliatu dituzte 1. mailan, eta Informatika, Plastika eta Balio Etikoak 2. mailan.

DBH 1: NIRE BARNE SUPERHEROIA. PLASTIKA ETA BALIO ETIKOAK.

Proiektu honetan, ikasleek lan introspektiboa egin dute beren burua ezagutzeko eta beren bertuterik handienak zein diren zehazteko. Horrek balio izan die konturatzeko bertutez jokatzea heroitasunez jokatzea ere badela. Izan ere, superheroi izan daiteke kaparik eta elaskitorik gabe, besteen bizitza errazago, justuago, zoriontsuago eta politago eginez. Ondoren, bere lana superheroi irudia proiektatzea izan da, besteei ikusarazteko, eta bere etxea, superetxea eta bere hiria edo mundua bere taldekideekin elkarlanean diseinatzeko. Horren emaitza hiri eta mundu ugari izan dira, non superheroi errealak elkarrekin bizi diren beren aletxoa emanez elkarbizitzan harmonia lortzeko, denok dugun erronka honi aurre eginez: gizartean bizitzea.

DBH 2: ERRESPETUA. INFORMATIKA, PLASTIKA ETA BALIO ETIKOAK.

Bigarren mailan, ikasleek pertsonen arteko desberdintasunei buruz eztabaidatu dute, eta ulertu dute zer beharrezkoa den besteekiko errespetua. Izan ere, norbait modu jakin batean izan dadin, norberak nahi duen bezala, errespetatu egin behar da. Guztiok gara ezberdinak eta kezka eta interes desberdinak ditugu, baina guztiok eman eta jaso behar dugu errespetu hori.

Kasu honetan, ikasleen lana elkarrekiko errespetua aldarrikatzen duen bideo bat egitea izan da, eta horretarako hainbat gai jorratu dituzte: diskriminazioak, fobiak, tratu txarrak...

Oso polita izan da elkarrekin lan egiten ikustea, ideiak eta argudioak emanez biktimaren eta erasotzailearen jarrerak ulertzeko, eta hori ezinbestekoa izan da zenbait errealitate ilun erakusteko eta aldaketa proposatzeko.

Bi kasuetan lan teoriko hutsa baino askoz gehiago egin da: ikasleak izan dira plastikako eta informatikako eskoletan gozatu dutenak, beren bideoetan erakusten duten material guztia sortuz (maskarak, eskumuturrekoak, kartelak, etab.) eta bideoak grabatzeko eta editatzeko lan guztia, audioa hautatu eta txertatzea, etab., egin dutenak.

Oso proiektu ederra izan da, eta guztiok gozatu dugu horretaz. Gure ikasleek ekoizpen zoragarria egin dute!