BIGARREN HEZKUNTZAKO FAMILIEN ASEBETETZE MAILA

Gure helburuetako bat familiek ikastetxearekiko dituzten itxaropenak betetzen ahalegintzea da. Helburua zein neurritan betetzen ari garen jakiteko martxoan inkesta bat bidali genien familiei.

Egape Ikastola Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak bultzatzen duen Kalitatea Hezkuntzan proiektuko sarekidea da. Helburu nagusienetako bat ikasleek eta familiek Ikastetxean jarritako itxaropenak betetzen ahalegintzea da, horretarako zerbitzu egokiena eskainiz. Honen ildotik martxoan, aipatutako helburu hori zein neurritan betetzen ari garen jakiteko familien asebetetasun maila ezagutzeko inkesta bat bidali zitzaien familiei ikastetxean lantzen ditugun hainbat arloren inguruan balorazioa egiteko.

54 erantzun jaso dira guztira, gutxigora behera familien herena, eta hona hemen familiek egindako balorazioak. Balorazioak 1etik 4ra puntuatu dira: 1, eskasa; 2, nahikoa; 3, ona; 4, oso ona.

 

 

DBH1

DBH2

DBH3

DBH4

DBH

Jasotako erantzunen %koa mailaka:

% 24,5

% 22,6

% 28,3

% 26,4

 

Zuen seme/alabak jasotzen duen irakaskuntza eta formazioa

2,9

2,8

2,7

2,9

2,8

Zuen seme/alabak arazoak dituenean jasotzen duen laguntza

2,8

2,9

3,0

3,1

2,9

Tutorearekin duzuen harremana eta berarengandik jasotzen duzuen arreta eta informazioa

3,6

3,3

3,1

3,3

3,3

 

Zuen seme/alabak eta gurasoek hainbat unetan jasotzen duzuen orientazioa (DBH hasterakoan, ikasgaiak aukeratzerakoan, DBH bukatzerakoan, etab.)

2,8

2,8

2,7

2,9

2,8

 

Baloratu ikastetxeak baloreak lantzen egiten duen saiakera (hezkidetza, elkarbizitza, osasun ohiturak...)

3,0

2,8

3,1

2,9

2,9

Baloratu ikastetxeak euskara eta euskal kulturaren transmisioan egiten duen lana.

3,2

3,2

3,0

3,4

3,2

Ikasleek egiten dituzten irteerei buruzko iritzia.

2,7

3,3

3,2

3,1

3,0

Baloratu irakasle-ikasle eta familien arteko harremana.

2,9

3,2

3,1

3,2

3,1

Ikastetxearekin harremanetan jarri nahi duzunean lortzen duzun arreta (idazkaritzarekin, zuzendaritzarekin, irakasleekin,...) 

3,5

3,4

3,5

3,6

3,5

Ikastetxetik jasotzen duzuen informazio ezberdina (txostenak, eskutitzak, boletinak, bilerak…).

3,5

3,3

3,3

3,4

3,4

Ikastolak web orria, albistegi digitala, Facebook, Twitter... bidez zabaltzen duen informazioa.

2,8

2,7

3,0

3,1

2,9

Zuzendaritzaren lana, zuekiko duen arreta, eta berarekin duzuen harremana

3,1

2,8

2,9

3,4

3,0

 

 Ikastetxeko baliabideei buruz duzuen iritzia (baliabide informatikoak, altzariak...)

2,0

2,1

2,0

2,4

2,1

Jantokiaren funtzionamendua (bakarrik erabiltzen dutenek erantzuteko).

2,3

3,0

3,0

3,5

2,9

Eskolaz kanpoko ekintzen (marrazketa, dantza…) antolaketa eta funtzionamendua.

2,8

3,5

3,5

3,3

3,3

Oro har ikastetxeari buruz duzuen iritzia.

3,0

2,8

2,7

2,8

2,8

 

BATAZBESTEKO PUNTUAZIOA

 

 

2,99

 

Jarraian laburbilduta eskaintzen ditugu jaso ditugun iradozikunak. Multzoka sailkatu ditugu eta parentesi artean dagoen zenbakiak iritzi berdina idatzi duten pertsona kopurua adierazten du.

Ikastolaren balioak

  • Gertutasuna: Irakasleek familiekiko eta ikasleekiko duten gertutasuna.Tutore eta zuzendaritzaren hurbiltasuna eta familiekiko erakusten duen gertutasuna. Edozein momentuan eskura egotea. (15)
  • Harremanak: ikasleekin dagoen harremana, ikasleen ezagutza maila, irakasle eta familien arteko harreman ona, tutore-famili harremana (6)
  • Ikastolaren balioak:eskolan transmititzen diren balioak, euskalduna izatea, ikasleen arteko harremanak lantzeko moduak (4)
  • Irakasleen eta batez ere, tutoreen inplikazioa: lan bikaina egiten ari dira tutoreak, ikasleekiko inplikazioa (4)
  • Komunikazioa: familiekin dagoen komunikazioa, tutore eta familien komunikazio maila oso ona da eta ezinbestekoa ikaslearen onurarako, edozein zalantza argitzeko prestutasuna, Inika aplikazioaren erabilera komunikazio bide bezala  (4)
  • Ikastola : txikia, lasaia, familiarra (3)
  • Gelako ratio egokiak, ikasleek abantailak dituzte ikasketetarako (1)
  • Irakasgaien irakaskuntza maila (1)
  • Metodologia: talde lana (1)

Hobetu beharrekoak:

  • Instalazioak: eraikina zaharra, ikastetxe berria premiazkoa da (19).
  • Ordenagailuak: ikasgai guztietan ez erabili, gutxiago erabili, liburu eta koadernoak gehiago erabili, Eki digitala kendu eta liburu gehiago. Eskolaordutan dena ordenagailuz, jolas ordutan mugikorra eta etxerako lanak eta ikasi beharrekoak ere ordenagailuz. Etxean baliabide digitalen ardura gurasoena da, baina eskolan, eskolakoa. Eta gaur egun digitalizazioak garrantzi asko duen bezala (ez dago ukatzerik), gehiegizko erabilaren ondori larrriak jasaten ari dira dagoeneko gure gazteak eta eskolak eskolak ezin du bestaldera begiratu.(5)
  • Euskara erabilera: kanpoan euskaraz hitz egin arazi behar zaie, ez zigortuz baizik eta inzentibatuz, hitz egiten duenari nota igo, euskera gehiago entzutea patio garaian (badakit zaila dela ,urte gutxian euskaldun petoak ere joera nabarmena dute erderaz hitz egitea), ikasleen euskara maila oso baxua dela iruditzen zait baina, ikastetxearen arazoa izan beharrean gurasoona gehiago dela esango nuke (3).
  • Mobilak eskolan debekatzea, jolasordutan ere (2)
  • Ikasturte hasieran irakasle guztiak ezagutzeko aukera izatea eta ez tutorea bakarrik, aurpegia jarri eta ze objetibo dituzten gai guztiekin jakiteko (1).
  • Bulliyng-aren inguruan protokolo gutxiago eta esku gogorragoa (1)
  • Irakasleek disziplina gehio ezartzea (1)
  • Talde lan gutxiago egitea (1).
  • Arlo batzuetan batxillergorako prestakuntza maila baxua, hausnarketa egin beharko litzateke, DBH 4. mailan batxilergora bideratuta dagoen prestakuntza eta ikasteko moduak eskaintzea, arlo batzuen maila kaxkarra besteekin konparatuz, diferentzia handia, bi urteetan ezer ikasiko ez balute bezala (6)
  • Ikasleak ez daude gustora arloren batean, kasu egin behar zaie (1)
  • Irakasleen inplikazioa (1)
  • Harreman ez-dijitalei garrantzi handiagoa eman beharko litzaieke (1)
  • Irakasle gahiago (1)

Iradokizunak:

  • Prestaketa Batxilergorako: Arloen edukia exigentegoa izatea hurrengo ikasturtetarako hobeto prestatuta egoteko (1). 4 DBHn batxilergora bideratuta dauden hautazko ikasgaiak eskaintzea, adibidez, matematikak indartzeko klaseak (1). 
  • Gailu elektronikoak: Ordenagailuen eta eskuko telefonoen erabilpena mugatu beharko litzateke elkarkidetza fisikoaren onurak erakutsiaz (1). Egia esan ez dakit nola landu beharko litzatekeen baina, gailu elektronikoen dependentzia nerabeengan gehiago aztertu beharko genuke denon artean (1). 
  • Azterketak eta etxeko-lanak: Ardura hartu ikaslego guztiak azterketetarako etxerako-lanetarako materiala ongi preparatua eduki dezaten (1). Ez egin azterketa guztiak batera (1). 
  • Arloak: Matematika gai ederra da, pasioz ematen bada, ez zigorretik, motibazioa zainduz, beharrezko bidelagun ere bada. Lehen mailatik zaindu beharrekoa akaso eta ez motibazioa disziplina zaharrekin ahulduz (1). Irakasle batzueei, pazientzia pixka bat gehiago eskatuko nieke. Lehen Hezkuntzatik maila justuarekin pasa dira hainbat ikasgaietan eta orain nabaritzen zaie, oinarri falta. Lehenengo urtea dute DBHn eta aldaketa handia da. Jakin badakit ez dela beti erraza, baina ikasleen motibazioa eta inplikazio lortzen badugu, ia lan erdia eginda dago (1). 
  • Euskara: Jolas garaian joku kooperatiboak egitera euskara gehiago hitzegiteko (1).Ikasleek euskararekin eta euskal kulturarekin duten harremanak edo harreman ezak kezkatzen nau. Badakit zaila dela, baina ahalegin handiagoa egin beharko genukeela uste dut, denon artean, gurasoen erantzukizuna ere bai baita. Mila esker denagatik (1).
  • Hezkidetza: Ez dadila mutil eta nesken artean hainbesteko diferentziarik egin. Batzuetan, mutilak mutil izateagatik ezberdin tratatuak sentitzen dira. Uste dut emakumea hainbat momentutan defendatua izan behar dela, baina ez dezagun ahaztu umeak direla eta helduon jarreragatik laguntza baino lehiakortasuna lortuko dugula (1). 
  • Jangela: Jan gela arloan janariaren kantitate oso juxtua aipatu nahi nuke; gosez ateratzen direla batzutan (1).
  • Zorionak eta eskerrak:Eskerrik asko! (1) Asko eskertzen dut tutoreek egiten duten lana, Gertutasuna bai familiekin baita ikasleekin ere, ikasleak nola motibatzen dituzten, egiten duten lana eta jarraipena, zalantzak argitu,... Gure alaba oso-oso gustura joaten da. Gainontzeko irakasleekin ere pozik dago eta gaude, asko ikasten ari delaren sentsazioa du eta dugu. Alabaren irakasleak ez ditut ezagutzen ezta aurpegia jarri ere, bakarrik tutoreak, baina zoriondu nahi ditut egiten ari diren lan bikainagatik. Animo!!!Zuzendaritza taldeari ere, ANIMO!!! Oso ondo ari zarete (1).

Eskerrak eman nahi dizkiegu galdetegia erantzun duten familiei, agertu duten interesagatik eta bere iritzia emateko hartutako denboragatik. Esan beharra daukagu ere, familien partaidetza eskasak kezkatzen gaituela, gutxi gorabehera, herenak erantzun baitu galdetegia. 

Bestetik, jakinarazi nahi dizuegu jasotako proposamenak eta iradokizunak aztertzen ari garela eta ahal den neurrian betetzen saiatuko garela.